Mattips- Frukost, Lunch

 
Okej så här är lite lunch och frukost tips. Översta bilden- Äppelsmoothie Detta är bra som lunch eller ett mellanmål om man ska träna ett hårt pass. Jag tycker äpplet ger sötman man behöver för en dag, har även dadlar i som fungerar som ett naturligt sötningsmedel.
- 1 Äpple. Skala, skär i småbitar
. - Två dadlar. Finhacka!
- En dl yoghurt, eget val. Go wild
- En dl mjölk. Jag kör på sojamjölk.
- Kanel, ärligt talat freestylar jag bara där. Så kör på.
- Kardemumma, väldigt lite.
Mixelimix och klart. Busenkelt! Och gott faktiskt.
Nedre bilden är dagens frukost Havregrynsgröt, mycket enkelt
I dl havregryn
2 dl vatten
Salt, inte för mycket, vet inte alls hur mycket jag tar. Typ 1 krm
1-2 tsk kanel ett krm kardemumma
finhackad torkad osötad frukt
och in i mikron, freestylar där med, men brukar räcka 1-2 min på hög värme! lätt!

Kommentarer
Postat av: Ines

Kanel och kardemumma är ju nästan det bästa som finns!

2013-01-15 @ 17:08:53
URL: http://inesfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0