Turkiet- Wall of text

Skrivet: tisdag 6/11
Nu har jag varit här i snart en vecka. 
Måste säga att jag längtar hem! 
 
Har hunnit med två jobb. Idag för tidningen MarieClaire och förra veckan för Elele tror jag att tidningen hette! 
Turkiet har riktiga ELLE, så det är inte en turkisk version av ELLE, utan den heter bara nästan likadant!
På den fotograferingen var fotografen född i Sverige och kunde prata flytande svenska!! 
Vilket gjorde dagen tusen gånger lättare, eftersom nästan ingen kan någon engelska!
Det var en beautyplåtning, vilket betyder att det är ansiktet det är fokuserat på! 
Idag är det en editorial, vilket betyder en "grupp" med bilder som hör ihop som en story! Och det är oftast helkropp!
Idag jobbar jag tillsammans med holländska Reina, från en annan agentur här i Istanbul! Gullig 
 
Har hunnit gå på marknad, gå vilse i sökande efter vårat gym, gå på olika gallerior, ätit yoghurt varje dag och haft balkonghäng 50% av vår tid.
 
Härom dagen så kom det en svenska till min och bobbys lägenhet. 
Så liten som världen är så känner hon Tobias (böyfriend) 
Carolina heter hon och henne har jag umgåtts med större delen tiden för henne kommer jag så bra överens med hihi
 
Några saker som är så fruktansvärt
Irriterande:
- ingen kan engelska. Så man kan inte fråga efter vägbeskrivning, eller ställa frågor.
- på jobb pratar folk, bara turkiska, skrattar och pekar. Vilket får en att känna sig FANTASTICO!
- killar på gatorna, skriker, visslar, stirrar, och svinar genom att följa efter en! 
- våran lägenhet är svår att leva i då det fattas.... Det mesta!
 
Några saker som är fruktansvärt bra: 
- alla är trevliga
- kommer bra överens med alla modeller
- utsikten är to Die for.
- balkongen
- jag får jobb 
 
Skriver mer snart. Och laddar upp bilder! 
KIZZKIZZ Gud vad jag saknar er!
 
Skrivet: 7/11 
 
Yo! 
Nu sitter jag på jobb igen! Denna gång är det advertising skinnjackor. Typ katalogaktigt! 
Kul att få mycket jobb! 
Idag har jag varit här en vecka.
3,5 to go. 
Räknar dagar! 
Tycker det är jättespännande och kul att resa! Träffa nya människor och annat!
Ska försöka komma iväg mer nästa år! 
Här uppskattas kurvor och jag jobbar som vilken supersmal modell som helst. 
 
Men självklart så måste jag fortsätta kämpa med måtten! Gogogo 
Idag kommer fina Eddie och joinat våran lägenhet! En modell från samma agentur som jag ( Stockholmsgruppen) som jag har gjort två jobb tillsammans med ( h&m och styleby) 
 
Gårdagens bästa händelser:
Vandra runt i fina området taksim 
Hitta billiga kläder
VÅGAR gå över gatorna, åka taxi och skita fullständigt i svineri som en äkta turk 
 
Gårdagens mindre bra: 
Casting: 19:30
Började jobba 07:00
 
PUSSSSSSSS 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Så kul med många uppdateringar!! You go girl :))

2012-11-07 @ 10:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0