Jobb, Castings och Stockholm

Jag känner mig som en strandad val. Har nu varit i Stockholm i två veckor (!!!!!!!!!) och längtar inte ens hem.
Saknar familj och vänner såklart! Men trivs äckligt bra i storstaden. Kan liksom åka till stan ensam och bara älska det!
Har hunnit med två stora jobb och en heldag med castings inför Fashionweek i Sthlm.
Gjorde ett jobb för coola tidningen Contributor med de välkända och grymma, stylisten Christopher Insulander, fotografen Thomas Klementsson och makeupartisten Anya De Tobon.
Väldigtg udda plåtning. Fotade med gammeldags polaroid, och hade egendesignade masker/huvudbonader.
Andra dagen plåtades jag för PLAZA och fick reda på där att jag kommer vara på framsidan av en bilaga till PLAZA. WOHO! Grymt team där med!
Fotograf: Rostam Zandi
Stylister: Lovisa Bergstrand och Emilia Klang
Makeupartist: Sandra Öjeland (som är flickvän till bästa fotografen Fredrik Wannerstedt)
Igår (fredag) var jag på typ Fyra-fem castings! Missade första dagen då jag skulle gått omkring 3 till.
Hann gå på Filippa K/Tiger of Sweden/ ASB/ The local firm (fingers are crossed, typ bästa svenska märkena)
PLUS att Robert Rydberg står för styling (FINGERS ARE CROSSED)
Hernandez Cornet Som bästa stylisten Tekla Knaust står för!
Mes Dames gick INTE bra! Var så stressad och arg just då så det gick åt pipan. Får jag det så skrattar jag ihjäl mig. Då får alla gärna måla ett stort jävla kors i taket!
Mayla gulliga stylister och designers! med världens gulligaste unge som gav mig skor. Kände mig som en (lite för gammal för honom) version av askungen
Ida Sjöstedt Bästa castingen på hela dagen. Älskar Ida, och jag fick testa tre looker!
Satt och väntade på Whyred i typ en kvart för att sedan få veta att de är tre våningars kö. Så fick med brustet hjärta lämna favvomärket för att kunna hinna tre andra!
Stressigaste dagen någonsin. Jag och Tobias, som var min guide. Världens bästa. Cyklade! igenom hela stockholm typ....skitnajs. bortsett från mitt stressade humör som mest gick ut på att svära åt allt. Nåväl!
Castingdagsfoton av Tobias med sin nya kamera aka kärlek
Btw jag suger på att blogga. så kom gärna med förslag jao.
Klaart slut.
xx

Kommentarer
Postat av: Natasha s Doody

Jag blir helt till mig av avundsjuka när jag läser allt de där! Du va kul att de går så bra för dig med alla stora namn!

Håller med dig, Stockholm är så mysigt för övrigt.

Funderar själv på att åka upp under fashion week, de är ju så kul. :)

2012-08-18 @ 14:13:02
Postat av: Elsa

Natasha: Vackra flicka! säg till om du kommer till sthlm!

2012-08-18 @ 15:36:11
URL: http://modelsas.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Elsa! Superkul att du bloggar. Du skriver kanonbra. Be inte om ursäkt för det! Du måååååste bara säga till om du går på något som är till för oss vanliga dödliga, ok?

2012-08-18 @ 17:14:53
Postat av: Sinsiii

vackraste tjejen i världen!!! vill ha brillorna, vart kan man hitta sådana?

2012-08-18 @ 22:18:02
URL: http://theretrofashionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0