Rich Bitch

Fick en liten fråga från en Nyfiken!
"Tjänar du inte pengar som model?"
Gud. vad. trött. jag. är. på. den. frågan.så.jag.kan.spy och alla som tror att man blir rik så fort man är i en bransch med mycket pengar. Det roliga är att de oftast bara är vuxna som frågar, och antar att jag har miljoner liggandes på något sparkonto.
 Det är inte så lätt. Inte riktigt så det går till.
Precis som alla andra yrken så krävs det mycket innan man når höjden. Jag är definitivt inte på höjden! Vilket dom flesta borde förstå eftersom jag inte är i New york eller Paris just nu och jobbar med stora modeskapare. Utan jag är i landet lagom. Sverige.
Jag är knappt intresserad av pengarna, jag tycker detta är roligt och jag ser möjligheter att jobba med annat ja tycker är roligt.
Kan upplysa er om att man inte tjänar stora summor när man jobbar i sverige. Om man inte gör katalog för t.ex. Nelly. Vilket jag inte riktigt är ute efter!
I sverige tjänar jag en liten summa pengar, ibland t.o.m. gratis, för att få upp en bra portfolio, med mycket variation.
Jag är nöjd med hur snabbt jag har utvecklats, trots många motgångar.
Och varför är jag inte utomlands och jobbar.....?
För jag helt enkelt är "för kurvig" för att komma utanför Sverige!
Och ni som följer min blogg, vet om att jag kämpar med träning och kost!
Branschen är sjuk och jag uppmuntrar inte någon till att börja i den. Men jag är fast och jag älskar det här.
Så nej! Som modell här och nu, tjänar jag inte bra med pengar! Men jag tjänar tillräckligt till att ta hand om mig själv, och halvt försörja mig själv.
Älskar att få frågor, men frågor om pengar, eller snarare antagande om pengar, är lite onödigt! Det är inte en självklarhet att man ska tjäna bra med pengar och jag klagar inte heller.
Men tack för frågan, för nu får alla veta!
WALL OF TEXT FOR THOSE WHO CARES



Igår så lekte jag Frisör och klippte min favoritandrea!
Trots att jag klippte hur mycket som helst så hade hon fortfarande skitlångt hår efteråt. Vissa har det bra alltså!
Jag tror jag frågade "gör det ont?" minst 100 gånger och jag tror att Andrea ville ta saxen och stoppa i magen på mig ett antal gånger <3
Innan jag klippte henne, så var jag hennes personliga shopper, omg. Har hittat mitt kall, mitt sanctum, min mening i livet.
Roligaste jag gjort på länge oki. Plus så är Andrea så snäll och go och är alltid öppen för förslag. Guldstjärna.



Imorgon ska jag till Stockholm igen. Blev tillkallad till min största dröms casting.
Acne.
Acne
Acne
Så imorgon ska jag på min första Acne-casting. Och jag bryr mig inte ens om jag får jobbet eller inte. Bara att få gå på denna castingen är min största dröm, att bli tillkallad, är min största dröm. När folk frågar vad mitt drömjobb skulle vara, så säger jag Acne.
Så det blev snabba puckar och imorgon åker jag upp och stannar tills på söndag.
Överlycklig hur det än blir.
 
 
Vaknade prick nio idag. Gick upp och gjorde G.R.Ö.T. Men är så megatrött på det så jag gjorde en helt ny variant. med kokos, kanel, kardemumma och banan. Blev faktiskt sjukt gott. Och smakade sött utan att ha socker i sig.
Och svart te till det. Frukost är min nya favoritmåltid. Älskar att gå upp tidigt och kunna ta tid på sig. gå ut och gå efter frukosten och sen ha hela dagen framför sig. Hello old ladeeeey. får ta in på ett ålderdomshem eller något.
Nu ska jag göra "lunch" och sedan gå ut och gå, sen åker jag till stan senare och går på ett pass.
Imorgon åker träningsskorna med i resväskan!
 
have a good one
xx

Kommentarer
Postat av: Den där jobbiga tjejen

Du är min förebild

2012-09-05 @ 15:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0