Inspirerad?

En sak som jag insett är skitviktigt.
Är att inte ta åt sig av andras problem med sig själva, och fokusera på vad man själv behöver ändra på, jobba på eller fixa.
Att bli inspirerad av någon är självklart bra, i viss mängd. Men sen behöver man nog fråga sig själv, vill jag leva samma liv som henne/honom?
Vill jag offra, och vad får jag utav det!
Som sagt, man måste fråga sig själv, och fixa sina egna problem först.


I Modellandet kan de ibland vara jobbigt för mig då jag inte är smalast, utan snarare störst.
Det finns dagar då jag accepterar det, och dagar då jag blir deprimerad över det.
Just nu är jag nog i en fas som mår dåligt över min kropp.
Även om jag vet om, innerst inne att jag absolut inte behöver gå ner i vikt. Känns det som en skyldighet och som att jag skulle må bättre av det.

Jag skulle aldrig kunna svälta, jag älskar mat och testa nya grejer!
Men jag kan inte hjälpa mig själv att också hata mat.
Det är nu jag måste fråga mig själv, vad är värt att offra?
Och det är vid såna här tillfällen, det är alldeles för lätt att hamna i fel fotspår.

Hoppas ni mår bra

xx Elsa

Kommentarer
Postat av: Ines

Fint! Du är fin Elsa!

2012-12-09 @ 03:48:51
Postat av: alexandra

Jag kan knappt föreställa mig vilken press du har på dig, i.o.m. ditt yrke osv - när typ jag, som inte alls jobbar med det, har världens ångest över sånt där ändå.
Stå på dig själv, försök vara nöjd och gå in och läs det här inlägget när det känns som värst.

2012-12-17 @ 16:34:16
URL: http://www.atypi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0